Aamiaisburrito

Nyt on luvassa sipsarille sopiva aamupala, nimittäin aamiaisburrito. Sopii hyvin esimerkiksi auttamaan pikkujoulujen jälkeiseen väsymykseen, jos sellaista on havaittavissa. Täyttävää ja maukasta, sopivasti tulista ja kaikinpuolin hyvää.

Aamiaisburrito 2 jättiannosta

  • 2 isoa tortillalettua, ainakin Citymarketeista saa valtavia tortilloita, joissa on 30cm halkaisija. Jos ei ole jättilettuja, tee normaalikokoisista monta pientä burritoa.
  • yksi annos Tofu scramblea pienillä muutoksilla:
    • Älä lisää ohjeessa mainittua kasvikermaa, mitä kiintempi koostumus sen parempi.
    • Kasviksina punasipuli, paprika, sieniä, tomaattia.
  • 3-4 keskikokoista perunaa
    • öljyä
    • mausteita esim. paprikajauhetta, suolaa, cayennepippuria, sipulijauhetta
  • 1-2 vegenakkia
  • 1 iso avokado
  • Srirachaa ja/tai jalopenoja ja/tai salsakastiketta
  • vegejuustoraastetta
  • suolaa
  • pippuria

Toimi näin:

  1. Pese ja kuutioi perunat pienehköiksi kuutioiksi. Laita ne kulhoon, lisää 1 rkl öljyä ja haluamasi mausteet sekä ripaus suolaa. Sekoita ne kunnolla sekaisin ja levitä uunipellille. Paista 200 asteessa noin 10min, sekoita välillä. Ole tarkkana perunoiden kanssa, etteivät pala. Paistoaika riippuu siitä minkä kokoisiksi kuutioit perunat. Voit myös halutessasi paistaa perunat pannulla. Tähän sopivat hyvin myös edelliseltä päivältä jääneet keitetyt perunat, jotka vain maustaa ja paistaa tai vaikkapa myös pakasteranskalaiset, jos ei muita perunoita kotoa löydy.
  2. Pilko kasvikset, silppua sipuli ja sienet, kuutioi paprikat ja tomaatit. Pilko myös vegenakit valmiiksi.
  3. Valmista scramble img_5242
    1. Kuullota ensin sipuleita hetki pannulla, lisää sienet mukaan ja paista miedolla lämmöllä, kunnes sienet kutistuvat hieman. Lisää mukaan paprika ja paistele hetki.
    2. Lisää tofu ja pilko sitä lastalla pienemmäksi samalla kun sekoittelet. Sitten voit lisätä mausteet (2rkl ravintohiivahiutaleita, 1tl sipulijauhetta, 1tl valkosipulijauhetta, vajaa 1tl kurkumaa, ripaus paprikajauhetta, sipaus cayennepippuria, suolaa ja pippuria). Sekoita mausteet kunnolla tofun ja kasvisten sekaan. Anna hautua pari minuuttia välillä sekoitellen.
    3. Lisää scrambelen sekaan myös tomaattikuutiot sekä pilkotut vegenakit, paista hetki. Voit myös halutessasi paistaa nakit erillisellä pannulla tai heittää ne pellille perunoiden kanssa.
    4.  Lisää vielä vähän tuoretta tai kuivattua ruohosipulia scramblen sekaan. Scramble on nyt valmis.
  4. Kun perunat ja scramble ovat valmiit, on aika kasata luomus.
  5. Kasaa keskelle tortillalettua ensin scramblea, sitten perunakuutioita, juustoraastetta, ja viipaloitua avokadoa. Lopuksi lisää päälle Srirachaa oman makusi mukaan, myös salsakastike sopisi tähän loistavasti. Rullaa burrito kiinni.
  6. Voit halutessasi paistaa vielä nopeasti parilapannulla burritoon rapsakan pinnan tai voit aloittaa herkuttelun välittömästi.
Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s